vrijdag 30 oktober 2009

Bijna twee weken in Burundi

Bijna 2 weken ben ik nu in Bujumbura. Langzamerhand begin ik hier mijn draai te vinden, waar kan ik wat vinden en hoe laat ik mij niet te hard afzetten. Wat heel erg opvalt hier is dat de mensen desondanks de oorlog die nu al enkele jaren achter ons ligt positief naar het leven kijken. De mensen houden er van om na een dag werk grote flessen Primus te drinken en brochettes van alle mogelijke soorten vlees te eten, echt iets voor een carnivoor als mij dus:). Maandag heb ik mijn eerste lessen op de universiteit, tot nu toe vul ik dus mijn dagen met papieren in orde maken en het als maar beter kennen van de stad. Het internet is hier echt wel zeer traag te noemen maarja dat is ook geen ramp. Ik ben ook dagelijks bezig met het regelen van een klein huisje om mij hier eindelijk een beetje te kunnen vestigen. Het gaat jammer genoeg niet zo snel als ik zou willen maar het lijkt er op dat er na het weekend toch wat schot in de zaak gaat komen. Dit weekend ga ik net als vorig weekend weer een goed feestje bouwen in het bruisende nachtleven van Buja.
grtzz, Rob

Geen opmerkingen:

Een reactie posten